donderdag 21 maart 2013

Fotoboek Thije

Wat gezellig, weer drie nieuwe volgers: Ilona, Karen en Jacqueline, welkom!
Vandaag was het in mijn scraproom ook gezellig: ik had gezelschap van mijn moedertje en Helga. In tegenstelling tot onze vorige gezamenlijke knutseldate, kwamen we dit keer naast kletsen ook wel tot enige productiviteit.

Ik begon aan een nieuw project. Een collega vroeg of ik de voorkanten van de fotoboeken van haar kinderen wilde versieren. Ze had een voorbeeld gezien bij een vriendin van haar, dit wilde ze zelf ook graag. Niet teveel poespas, simpele versiering met de naam van haar kind voorop. Vandaag ben ik aan de slag gegaan met het fotoboek voor haar zoontje Thije.


De basis was dit fotoboek (van de Hema), zoals je ziet heeft het boek al een gezellig printje dus ik moest er goed op letten dat ik de rest vrij rustig zou houden. Heel toevallig vond ik chipboard letters in mijn verzameling die precies de goede kleur hebben! Ik had al in mijn hoofd dat er tape-stroken en (uiteraard) sterren als versiering bij moesten komen.


De naam lag al snel goed, net als de grote ster. De tape-stoken heb ik voor het grote deel uiteindelijk vervangen door gewone stroken van papier, ik kwam er anders maar niet uit! Nog een 'postzegel' op de achtergrond, onder de eerste letter van de naam. Het idee van versiering in de andere hoek komt van het voorbeeld dat mijn collega stuurde. Wat kleine versiering in die hoek maakt de voorkant minder kaal.

Dit is het uiteindelijke resultaat:


Even wennen, maar ook hartstikke leuk om te doen! 
Op naar nummer 2: het versieren van het fotoboek van dochtertje Jonna.

10 opmerkingen:

  1. Super leuk gedaan. groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In het echt is hij ook zoooooooo leuk !!!! Nog bedankt voor de gezellige middag, doen we snel nog een keer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig wat heb je dit schitterend gemaakt.groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeeeee! Heel erg blij mee!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf, erg stoer gemaakt!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat heb je dit super gedaan Miranda, ik vind het er helemaal geweldig uitzien, daar zal ze wel heel blij mee zijn, ik ben benieuwd naar je meisjesvariant die je gaat maken.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Onwijs leuk geworden! Vind trouwens al je vorige kaartjes ook geweldig!!!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou dat heb je echt super gedaan, ik vind het resultaat geweldig !
    Nu op naar de volgende, ben benieuwd ☺

    Alvast een gezellig (knutsel)weekend ☺
    Lieve grtjsss Erica xox
    heidebloempjuh.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg leuk zo´n mooi gemaakte voorkant! Leker fris gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!