zondag 13 oktober 2013

Themadag #17: Vlinders

Als jullie in Leiden en omstreken een vrouw met een grote grijns zien rondrijden in een donkergrijze Kia Picanto... that's me! Ik geniet met volle teugen van mijn nieuwe karretje, wat heerlijk om zoiets groots (nou ja, 't is een klein maar fijn autootje natuurlijk) en moois te kopen als je er zo hard voor hebt gespaard! Ik ruilde hem in voor mijn Fiat Punto - mijn eerste autootje. Een kleine snik wel hoor, maar wat een luxe autootje heb ik nu in vergelijking met mijn karretje uit 1999. Tuuuuuuuut! Ik ben blij!

Oke, alle gekheid op een stokje. Over naar wat kaarten. Naast mijn auto, word ik namelijk ook erg blij van mijn laatst aangeschafte vlindermal van Nellie Snellen. En nee, dat zeg ik echt niet omdat ik binnenkort mag 'gastdesignen' voor Nellie Snellen (whieee). Dat zeg ik omdat ik al een tijdje op zoek was naar een vlindermal en het leuke van deze is, is dat er zes vlinders van opeenvolgende grootte bij elkaar zitten. Kijk, leuk en praktisch. Daar hou ik van. En ja, toen ging ik gewoon lekker rommelen, waardoor er zomaar een aantal vlinderkaarten ontstonden.

De eerste is voor de challenge bij Addicted to CAS, waar het thema 'transparant' is. Met embossinginkt en -poeder stempelde ik de tekst op een stuk vellum. Wat tapejes... et voila!


Dat ging snel, dus hop... nog een kaart.


Enne.... nog een! Bijna hetzelfde, maar dan geen wiebel en zonder het vellum. Inspiratie voor deze kaart (en de vorige) kreeg ik door de afgelopen Liftchallenge #51. Ik kreeg mijn kaart niet op tijd af om mee te laten doen aan de challenge, maar mijn idee bleef hangen dus ik heb hem alsnog uitgewerkt. Zonder de spetters, want dat was nu geen vereiste meer nu ik toch te laat was. ;-)


Gebruikte materialen:
- Vlinder: Nellie Snellen
- Tape: Boekenvoordeel, Hema
- Papier: Eline's Flowerz
- Touw: Different Colours
- Tekst: Inkadinkado / Eline's teksten
- Embossinginkt, -poeder, heattool

22 opmerkingen:

  1. Ik had je toch al geschreven dat jij zaterdag in je karretje zou rond gaan rijden!! Geniet ervan als je er zo hard voor gespaard hebt, mag je daar heel trots op zijn, en ik vind het erg mooie autootjes hoor! Je kaartjes zijn leuk geworden, ook met het vellum wat je hebt gebruikt, dat maakt het wat minder opvallend, het komt minder op je af, dus je kan er dan ook best een grote vlinder op plaatsen. Wat leuk dat je voor Nellie Snellen wat gaat maken, heel veel plezier er mee en genieten is dat! Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaarten, leuk die mallen van Nelly Snellen, heb hem ook ! Zal naar je uitkijken in je nieuwe bolide !!! Woon in de omgeving van Leiden !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Miranda, fijn dat je zo geniet van je nieuwe karretje. Heerlijk zo'n auto die je overal kunt parkeren. (Rijd zelf ook in een klein koekblik )
    Je kaarten vind ik erg leuk geworden, mooi met dat velum.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er zeker gaaf uit deze mallen! Heel tof gedaan. Alledrie, en mooi ook het vellum. Nou veel plezier met je nieuwe toettoet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat super dat je een nieuw autootje hebt Miranda, geniet er maar van, maar dat doe je al zoals ik lees, super. Je kaartjes zijn weer toppie, erg mooi gemaakt weer.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Miranda, wat leuk om te lezen dat iemand zó kan genieten,daar word ik weer blij van...ook van je kaartjes want ze zijn lekker vrolijk op deze sombere zondag,het regent hier al de gehele dag..bleeh :( lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke kaartjes heb je weer gemaakt, al vind ik zelf de onderste het leukste. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dat nou, je Punto ingeruild?! Ik rijd juist met een vette grijns op mijn gezicht in de Punto die ik vorig jaar december heb gekocht ;) Je vlindermal is super! Wat heb je daar een leuke (wiebel)kaartjes meegemaakt.
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nogmaals gefeliciteerd met je nieuwe auto!
    Je vlindermal is leuheuk! En je kaarten ook (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha die Miranda,
    wat kun je blij zijn met zo'n nieuw karretje, he? En zo herkenbaar dat je even moet slikken als de oude dan achtergelaten moet worden. Stom om je aan dingen te hechten, maar ik denk dan: we hebben toch heel wat uurtjes samen intiem doorgebracht .Hahaha....
    Je kaarten vind ikw eer helemaal leuk! Mooi die stansmallen. Je hebt ze ook weer helemaal leuk verwerkt. En wat origineel om de lift zo uit te leggen, ook al was je dan te laat.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk he, die eerste kilometers in een nieuwe auto! Geniet er maar lekker van.
    Je kaartjes zijn weer erg leuk geworden. Ga me toch ook maar eens wagen aan de wiebelkaartjes.
    groetjes, Bernadet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat je een nieuwe auto hebt, geniet ervan! En je vlindermallen zijn ook super leuk, ze staan ook nog ergens op mijn wensenlijstje omdat ze zo lekker groot zijn! Leuke gezellige kaartjes heb je ermee gemaakt. En fijn dat de liftchallenge je daarbij inspireerde!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Veel plezier met je nieuwe autootje, kan me voorstellen dat dat verschil maakt! leuke stans is dat en dat vellum erin is heel apart! Mooie kaartjes, Miranda en best jammer dat je te laat was. Volgdende keer beter? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hej! Wat heb je de mallen leuk verwerkt! Ik vind het vellum erin gaaf :). Veel plezier in je auto, enne.. pas op voor de flitsers! ;) Fijne dag! Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke kaartjes met die vlinders!
    Groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. fablous cards I do love the embossing on the vellum. Thanks for joining us ay Addicted to CAS

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helemaal super deze vlinder kaartjes!
    Erg mooi ook met de vellum! Wij hebben het wel liggen maar nog nooit mee aan de slag geweest maar je hebt ons wel op wat ideetjes gebracht! dankje :) & miranda geniet maar heerlijk van je nieuwe auto! En zeker met dit weer! je zou toch moeten fietsen door al die regen..bah!

    Lieve groetjes, De hobby droom

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I especially love the first one - so beautiful and fun!
    Thanks for playing along with my transparent challenge at ATCAS!
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Very cute use of the bfly! Thanks for joining in with ATCAS!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Love this !! I like the idea of vellum and use of a semi circle. Thank you sharing with us at ATCAS :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Vind je kaartjes echt prachtig gemaakt! Ik heb zelf ook een Kia Picanto gehaald en ben er uitermate tevreden mee! Zijn echt gave auto'tjes waar ik al veel plezier aan heb beleefd gr. Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!