donderdag 31 oktober 2013

Babydoosjes

Sheila, welkom als volger op mijn blog!

In de nieuwe Hobbyzine nr. 13 staan (naast mijn kaartjes, hihi) ook leuke voorbeelden om kleine doosjes te maken. Met slechts een A4'tje en de beschrijving erbij is een doosje zo in elkaar gezet, met alleen maar vouwen! Dat wilde ik uitproberen.

Met een heel dun A4'tje gaat het vouwen het gemakkelijkst en het mooist. Ik besloot twee kleine babydoosjes te maken, er zal net aan een setje sokken in passen. Geinig toch?! Het is natuurlijk ook erg leuk om het papier nog te bestempelen of iets dergelijks, maar voor de eerste keer vond ik dit even voldoende. 


Om het geheel wat op te leuken, voegde ik er een klein labeltje aan toe. Ik maakte het geheel dicht met een knijpertje van vijf centimeter - geeft dit een beetje een beeld van de grootte van het doosje? Het is eigenlijk een vierkant doosje, maar de twee buitenwanden zijn nu dus naar elkaar toe geklapt zodat het een driehoekje is als hij dicht zit.



Ik vind het resultaat super schattig! En jullie?

Gebruikte materialen:
- Gekleurd A4-vel
- Knijper: Action
- Bedels: Keli Hobby
- Dessinpapier: Eline's Huis
- Post- en tekststempel: Eline Pellinkhof

19 opmerkingen:

  1. wat een leuke kadoosjes zijn het geworden, inderdaad ook leuk om eerst je A4 tje te stempelen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ook! Super leuk lief klein cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, dat ziet er echt super schattig uit, Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartstikke leuk, en het zijn ook leuke kerstpresentjes, of voor n verjaardag met n chocolaatje en geld. Kortom ik zie het helemaal voor me, nu alleen nog de hobbyzine kopen ;) Liefs sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat zijn ze leuk en geslaagd ! ik vind het ook altijd leuker dat er geen / weinig afval is en niet te veel plakwerk, dus, missie geslaagd ! mooi
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Miranda, wat een superleuke doosjes! Heel leuk idd. voor een kleinigheidje! Groetjes, Miranda v.d.W.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, leuk! Ik hou ook van iets anders dan kaarten en vind het dan ook leuk om doosjes te maken. Van deze ga ik de tutorial eens opzoeken (lekker lezen in de bieb)
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze leuk, die kleine doosjes, met heel veel mogelijkheden, schattig met het labeltje en knijper, groetjes van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om te maken, en leuk om te geven. Onwijs tof gemaakt.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dat er leuk en geweldig uit ☺
    Liefsss van Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg leuk Miranda, heb het tijdschrift gekocht en ga het binnenkort ook proberen.
    Groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het resultaat is gewoon heel erg leuk!!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind ze tof, ben gek op doosjes! En helemaal als ze eenvoudig te maken zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg leuk Miranda!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat superleuk en mooi gemaakt Miranda, top.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuk en lief!
    Fijn weekend, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!