zondag 15 november 2015

Sticky Sunday #10

Welkom op deze Sticky Sunday! Het idee: op een vaste dag in de week een kaartje met het allerleukste plakspul dat bestaat: washitape.

Even een likje verf over het uiterlijk van mijn blog, het borrelde om er wat frissers van te maken. Wit met een tikkie washi. Ik ben blij, ik hoop dat het jullie bezoekje aan mijn blog ook wat opfleurt. (Zie je iets geks, is iets nu juist onleesbaar of heb je er op de een of andere manier een mening over? Laat je horen! ;-) )

Vorige week zaterdag liep ik even door de HEMA en daar trof ik wat leuks. Ik hoop altijd dat er nieuwe spulletjes liggen (lees: washitape!), ik maak een sprongetje als dat ook daadwerkelijk het geval is, maar vervolgens slaat de keuzestress toe: welke moet ik kiezen?! Ik maak dan eerst altijd maar even een fotootje om de rest van mijn volgers op Facebook mede te delen wat ik heb gevonden. En dan: selecteren. Ik ben gelukkig niet zó verslaafd dat ik alles mee neem, maar zonder rolletjes naar huis gaan is nog een stap te ver. ;-) Ik zoek dus uit wat een mooie aanvulling is aan mijn collectie en welke ik echt denk te gaan gebruiken. De uiteindelijke buit:


Oeps.

Dan maar meteen kaarten maken, dan geeft het niet. 

Toch? 

Op de voorkant wat matchende tapejes, 
aan de binnenkant wat strookjes ter versiering 
en ook nog wat op de envelop!





Hops, een vierdelige serie! 

Ik was zo lekker aan het plakken, dat ik nog drie kaarten maakte. Die zien jullie een andere keer.

Fijne zondag!

Gebruikte materialen:
- Kraftpapier: Action
- Washitape: HEMA
- Fineliner: HEMA
- Tekst: Avery Elle
- Pailletten: Wibra

26 opmerkingen:

  1. Weer een leuke serie kaarten, Miranda. Moet toch ook eens wat vaker aan de washitape.
    En je blog ziet er weer tiptop uit. Nog een fijne zondag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaai, tof. Ooit zo'n tape gekocht mr nog niets nuttigs méé gedaan... Voilà dr jou komt dr verandering in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er lekker opgefrist bij je uit. Najaarschoonmaak.....
    En je kaarten zijn weer superleuk. Toch maar weer even langs de HEMA lopen.
    Ze hadden ook van die leuke kersttapejes......

    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kaarten weer. Ik had vorige week ook een aantal van deze gekocht en ook nog echte kerst washitape. De 19e kun je op mijn blog zien hoe ik die gebruikt heb.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En dit zijn ze niet allemaal?????
    Hoeveel soorten hadden ze dan wel niet liggen joh? Zou eigenlijk verboden moeten worden he, zoveel nieuws in 1 keer, beter is het om dat in 5 stappen te doen, zodat jij (lees WIJ) elke keer weer verrast worden en dan geen keus hoeven te maken.....

    Wat een gave serie weer!
    Mooi, die kleuren en leuk, die "glimmetje" erbij, die maken het af.
    Oh, en dat randje om de kaart heen, dat vind ik ook altijd zo leuk.
    Kortom, je hebt me weer geïnspireerd hoor.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn negen verschillende setjes. Ik kocht er één met 6 neutrale rolletjes, dus dat schiet qua aantal natuurlijk wel op. De andere pakketjes bevatten 2 gewone rolletjes of 3 smalle rolletjes. Haha nu word ik gedwongen om keuzes te maken omdat het anders zo schandalig veel is, als er per keer een paar nieuwe komen is het risico om alles te kopen nog groter. ;-) Bedankt voor je leuke reactie weer, ik werd ook helemaal blij van je enthousiasme in je vorige reactie!

      Verwijderen
  6. Mooi, hoor, die nieuwe look van je blog. Ziet er echt fris uit. Kadertjes met ronde hoekjes vind ik altijd leuk...
    Fijne reeks kaartjes ook weer. Tijd dat ik ook weer eens aan de washi ga, ik krijg er zin in als ik jouw creaties zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Miranda en pailletjes is toch nog een beetje vreemd voor mij ;-) maar wel een erg leuke combi! Mooi ook om washi op kraft te zien, perfecte combi! De lay-out van je blog is prachtig: houden zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaf! Al die kleuren doen mij aan de jaren 80 denken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh je hebt weer een hele mooie keuze aan rolletjes gemaakt. En de kaarten zijn echt toppie!
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je blog is mooi en overzichtelijk en alles is prima leesbaar. Leuke nieuwe tapejes en nog veel leukere kaarten! Die met de oranje tape vind ik het gaafst, staat mooi bij kraft!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk weer Miranda! Toffe nieuwe tapejes heb je gekocht en ook gelijk super leuk gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke reeks weer! Hema, wat zouden we zonder doen ;-)
    Groetjes
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je blog ziet er lekker fleurig en fris uit! Goeie opknapbeurt, En wat je tapejes betreft... als je er meteen zoveel gave kaartjes mee kunt maken is het toch een hele goede en verantwoorde aankoop geweest ;) Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk Miranda !! Ik denk dat ik ook de Hema ga passeren . Ik probeer op zondag steeds iets met washitape te posten . Tot hier toe al wekelijks gelukt !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey Miranda, je blog ziet er leuk uit! En je kaartjes super gaaf! Mooie serie weer met die nieuwe tapejes! Mooi zo op dat craft-papier en je randje er weer bij, ik ben fan!! Groetjes, Miranda v.d.W.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke serie weer, leuk om het op kraft te doen, ziet er weer anders uit. Ik heb ook altijd moeite om overal voorbij te lopen.
    Je blog is makkelijk leesbaar en de banner met al de washi tape jes is super.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super zeg! Zo heb je in korte tijd een hele serie. De keuze van de washitape duurde vast langer dan het maken van deze kaartjes......hahahaha..
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze zijn ontzettend leuk! Die tekst springt er uit, en is mooi in evenwicht met je washi tape. Pailletjes passen super bij je stippen tape. En nu voorlopig weer met een boog om de Hema lopen hè? ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gave serie enne ik ben ook gezwicht voor deze tapjes. Ze zijn te leuk om te laten liggen.....................

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey Miranda,
    Heerlijk toch om te zien hoe jij van één idee hops vier kaarten maakt die allemaal even mooi zijn.
    Echt leuk om te zien al die serietjes van jou bij elkaar (niet alleen deze hoor!).
    Ik haal zo vaak mijn inspiratie bij jou door naar één kaartje van jou te kijken.
    Oh en trouwens... Heb je de nieuwe tapejes bij de action ook al opgemerkt? Bij de Kerstafdeling :-)
    Groetjes
    **Evi**

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je leuke reactie en complimenten! Haha ik ben zó blij dat ik geen kerstkaarten maak dit jaar... anders zou ik inderdaad óók nog de verleiding moeten weerstaan van alle kersttapejes. Ik bekijk ze en laat ze lekker hangen. ;-)

      Verwijderen
  21. Leuk getaped weer allemaal. Het zwarte kader geeft t pit. Vind ik van zwart altijd. Hou ik wel van!
    Je cirkel serie inspireerd ook hoor! Moet er zelf nodig eens iets mee maken. Ben op t moment met zoveel dingen bezig om te maken en voorbereiden. Weinig tijd voor. Komt wel weer! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuke sketch en inderdaad, wat cornelie zegt, dat kader is helemaal goed op je kaart, zonder dat zou het wat kaal zijn! Enne, wel even reageren op mijn vraag via de mail hè 😉

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!