zondag 18 oktober 2015

Sticky Sunday #6: Washi slingers

Welkom op deze Sticky Sunday! Het idee: op een vaste dag in de week een kaartje met het allerleukste plakspul dat bestaat: washitape.

Cynthia en Marieke, welkom als volger!

Voor mijn bijdrage aan het MAAK magazine leek het mij natuurlijk leuk om iets nieuws met washitape te doen en te laten zien. Dit werden slingers! Heel feestelijk en ook nog eens gemakkelijk te maken. De twee originele kaarten zijn te vinden in de tape-editie van het blad (erg leuk voor elke washi-verslaafde!). Vandaag laat ik twee nieuwe varianten zien, het is immers Sticky Sunday dus weer tijd voor een dosis washitape. En hoe leuk, bij CAS on Sunday is deze keer het thema washitape. Die challenge kan ik natuurlijk niet aan mij voorbij laten gaan. :-)



Gebruikte materialen:
- Washitape: HEMA, Action, Xenos
- Tekst: alfabetten Artemio, Joy!Crafts, Eline Pellinkhof

23 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig leuke kaartjes, daar mag je trots op zijn! Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kaarten zeg! Ik had ze zien staan in het magazine. Erg leuk! Maar hoe heb je ervoor gogh dat de tape niett blijft plakken aan bijvoorbeeld de envelop? Een dubbele laag? Of hoe zit dat?
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb twee stroken washitape op elkaar geplakt, zodat het niet meer plakt. Het begin en eindpunt van de slingers heb ik op de kaart bevestigd met een nietje of Tacky Glue zodat de krul bewaard blijft.

      Verwijderen
  3. Jahhhh die vind ik gaaf! Hoe krijg je dat tape zo netjes op elkaar geplakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-D Dank je! Ik rol een stuk washitape af en vouw het halverwege dubbel. Alleen het beginnentje is even preciezie werk, als die recht zit kan je vervolgens vrij eenvoudig de rest van de strook stukje voor stukje bevestigen.

      Verwijderen
  4. onwijs tof gedaan Miranda! Je verzint ook steeds weer iets nieuws :) knap hoor! deze kleuren blijf ik ook geweldig vinden bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk gedaan Miranda....ik vroeg me ook al af.....maar heb inmiddels het antwoord al gelezen!
    Groetjes en een fijne zondag,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige kaartjes! Erg feestelijk en gewoon helemaal leuk. Ik word er blij van :) . Ze zijn ook erg origineel zo met het dubbel geplakte tape. je moet er maar opkomen zeg! Ik ben al een hele tijd niet echt actief in blogland (al ga ik dit wel weer oppakken hoor!) dus ik ga ook lekker eventjes neuzen bij je andere creaties!

    Lieve groetjes, Mandy
    Ps. nog gefeliciteerd met je publikaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. helemaal leuk zijn ze geworden ! geslaagde kaartjes
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk deze kaarten!!
    Groetjes
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Miranda,
    Weer een heel leuk idee!!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe gaaf is dit?!!!
    Super hoe je zo al die ideetjes uit je mouw schud.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel feestelijk !! Ik doe ook mee vandaag !!
    Liefs Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een grappig effect geeft dit. Mijn eerste gedachte was ook, hoe krijg je dit in een envelop zonder dat het vastplakt. Maar ik zag dat je daar al antwoord op gegeven had.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er erg gezellig en feestelijk uit, leuk effect!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt héél erg leuk! Het enige nadeel van zoiets is dat de slingers zo gauw plat gaan in een envelop. Dat wordt een 3D envelop erbij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt heel feestelijk met die washi-krullen! Wat een tof idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk idee! Vooral die onderste, daar komen ze mooi op uit! Denk wel dat ik geefkaartjes zullen zijn, de krullen in een enveloppe doen zal ze plat maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een vrolijke kaarten, de onderste heeft mijn voorkeur, wat een leukerd.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een aparte verwerking van de washi-tape leuk gedaan hoor. Bedankt voor je deelname aan CAS on sunday.

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!