zaterdag 1 maart 2014

Vasilis is geboren

Ik ben niet gemaakt voor massaproductie. Als ik meer dan drie dezelfde creaties moet maken, haak ik af. Maar soms, heel soms gooi ik dat principe overboord en maak ik een uitzondering. Waarom? Omdat de opdracht veel te leuk is! Een kennis van mij vond een aantal jaren terug haar grote liefde, een Griekse man. Ze verhuisde voor hem naar Griekenland en nu ze daar een aantal jaren wonen was er negen maanden geleden nieuw geluk: ze waren in verwachting van een kleine spruit. Toen kwam de vraag: Miranda, wil jij onze geboortekaartjes maken? Even nadenken... dat wil ik wel! De kaart was bijna twee weken onderweg naar het buitenland, maar nu hij aangekomen is (en heeeeel positief ontvangen!) kan ik hem ook aan jullie laten zien.

Klein dilemma bij het maken: ze wilden tot aan de geboorte niet weten wat het geslacht van de kleine zou zijn, maar ik wilde voor de geboorte wel de basis van de kaart al af kunnen maken. Gelukkig kwamen we er al snel uit, de mama in spe koos DEZE en DEZE kaart als voorbeeld en we namen de kleuren uit de toekomstige babykamer ook mee op de kaart. Ze had ook al bedacht welke tekst ze aan de binnenkant wilde hebben, dus ik hoefde dat slechts uit te werken op de computer.

Op 9 februari was het zo ver: een gezonde zoon werd geboren en hij kreeg de bijzondere naam Vasilis. Mijn taak: als de wiedeweerga zestien kaarten voorzien van de naam (een lange naam zorgt voor 112 letters!) en natuurlijk van tekst aan de binnenzijde. De kaart is vrij clean and simple, maar ik had me aardig verkeken op het werk dat er in ging zitten. De stempel van Eline moest ook zestien keer ontleed worden namelijk. Maar, alles voor het goede doel en met een mooi eindresultaat hoor je mij nergens meer over. Voor het gemak zou ik alle kaarten adresseren en op de post doen, slechts drie kaarten gingen op weg naar het buitenland.



Voordat de postman de brievenbussen zou legen om 18:00, moest er natuurlijk ook nog een klein knutseltje van mij bij het pakketje. Dus ik maakte nog even gauw een tag met mijn wensen voor het kersverse gezinnetje in dezelfde stijl als de geboortekaartjes.


Zowel de kersverse papa en mama, als alle andere ontvangers hebben hele leuke reacties gegeven op de persoonlijke kaart. Geweldig om te horen!

Gebruikte materialen:
- Kraftpapier: Boekenvoordeel
- Groen papier: inpakpapier Hema
- Stempels: Eline Pellinkhof
- Letters: Mt Favorite Things
- Dymo lettertang
- Touw: Different Colours


20 opmerkingen:

  1. Zo, dat is een gave opdracht! Echt super gedaan!
    Liefs Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij zo'n massa produktie hoort een CAS kaartje, en dat is je geweldig gelukt! Leuk ook om de tekst aan de binnenkant te zien, en heel persoonlijk de naam die terug komt op het kaartje. Mooi hoor! Fijn weekend, groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat n eer!! Je hebt er iets moois van gemaakt :) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, massaproductie is ook niets voor mij. Maar tegen zo'n opdracht is het moeilijk om nee te zeggen. Erg speciaal. Je labeltje past perfect bij de kaartjes. Hard gewerkt!

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, dat was een klus en natuurlijk ook zo snel! Wel heel leuk gedaan! En fijn dat de ontvangers het waarderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad een hele eenvoudige kaart, maar net daarom vind ik 'm écht PRACHTIG! Zeker met dat groen dat zo afsteekt op dat kraft en wit. Respect voor die 112 letters zeg! Daar moet ook heel wat tijd in gekropen zijn... Maar voor zo'n leuke opdracht heb je dat natuurlijk wel eventjes over. Wat lief van jou ook dat jij alle kaarten hebt opgestuurd. En jemig... twee weken onderweg.... Maar het was het, volgens mij, wel helemaal waard!
    Groetjes
    **Evi**

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superkaartje! Heb zelf ook een keer geboortekaartjes voor vrienden van ons mogen maken, wel heel veel werk, maar ik vond het zo'n eer om te doen. Leuk hoor.
    groetjes, Bernadet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je die opdracht bent aangegaan, het is een hele mooie kaart geworden
    en je tag ook ☺

    Een heel fijn weekend met heel
    veel leuke dingen en knutselen.

    Veel liefsss van Erica ☼
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een verhaal, wat een werk, wat een resultaat. Gaaf!
    Fijn weekend, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wauw Miranda, dat is nog eens leuk zeg! Een bestelling voor en vriendin en dan ook nog een geboortekaartje. Gelukkig is het 'maar' 16 keer. Het is echt een prachtig kaartje geworden. Het ziet er gewoon heel professioneel uit. Misschien krijg je nu meer bestellingen uit Griekenland! Als mensen dit zien......
    Je label is ook helemaal leuk gedaan!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een bijzondere opdracht. Ik zou geen twee dezelfdee kaarten kunnen maken, laat staan 16. Gefeliciteerd aan je kennissen met de geboorte van Vasilis. :) Lastig om een kaart te maken voor een geboorte als je het geslacht niet weet, maar je hebt het mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een superleuke opdracht Miranda en wat heb je ze schitterend gemaakt, helemaal super.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey, wat een mooie kaartjes zijn dat geworden zeg!! Echt een leuke opdracht! Ook erg leuk dat je werk dan zo gewaardeerd word! Dat geeft je dan toch weer een goed gevoel! En je label erbij vind ik ook gaaf! Fijn weekend nog!
    Groetjes, Miranda v.d.W.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een heel werk, Miranda, maar het ziet er super gaaf uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een eer om van die prachtige geboortekaartjes te mogen maken! Ze zijn echt prachtig Miranda. En je label is natuurlijk ook helemaal top!

    Nog een fijne zondag.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuk !!!
    Ook ik ben bezig met geboortekaartjes voor een collega en wel 135 stuks. Weet de naam al, dus ben van de week begonnen en nu maar hopen dat ze niet te vroeg bevalt. Het is inderdaad een hoop werk maar voor een keertje ook wel leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Da's een leuke opdracht! Racen tegen de klok, maar wel met een mooi resultaat! Leuk hè, als je mensen er zo blij mee maakt?!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie en originele geboortekaart!
    Groetjes, Ann C

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Anita Vlasblom7 maart 2014 om 14:58

    Hoiiiiiii, YEIA SOUUUU Miranda, wat heb je dat MOOI geschreven PRACHTIG de LOVESTORY hihi!!! We zijn ook SUPERBLIJ met het mooie resultaat van het geboortekaartje van VASILIS wat je ons heb geleverd en ook hele leuke reakties van de mensen die hem hebben ontvangen en gezien, SUPERDANKJEWEL!!! En natuurlijk heel SPECIAAL dat jij als onze lieve vriendin dit wilde doen TOP:))!!! Ook leuke reakties van iedereen op internet THANX!!! Heel veel SUCCES met het MOOIE werk wat je maakt!!! LIEFS uit Greece Fotis, Anita en VASILAKI KNUFFIE XXX

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!