maandag 26 oktober 2015

Workshop Bij Oma Dee: Jaarkalender maken

Afgelopen zaterdag was het weer tijd voor een workshop bij Bij Oma Dee. De vorige keer dat ik er samen met mijn moeder was, was zo leuk dat we besloten nog een keer te gaan. Eigenlijk zou een vriendin van ons dit keer ook nog meegaan, maar die was helaas verhinderd. Mijn moeder en ik gingen om 9:00 dus samen op pad naar Bovenkarspel om een leuke jaarkalender te gaan maken. Hier zie je een fotootje van ons samen terwijl we druk bezig waren (vandaar de blosjes - of toch niet ;-) ).


We waren met acht deelnemers, dus een gezellige boel aan tafel. Het bleek een heuse verzameling van bekende bloggers! Mariken had bij mijn moeder op haar blog al gelezen dat zij zou aanschuiven met haar dochter (ik dus) bij de workshop, Mariken liet weten dat zij en Colien ook aanwezig zouden zijn. Pas toen we elkaar zagen viel het kwartje dat 'Miranda, van de tapejes' haar dochter was, haha! Super leuk om hen allebei te ontmoeten. Bekende bloggers Nadine (zij verzorgde de workshop weer) en Cornelie waren ook aanwezig, net als natuurlijk eigenaresse Miranda. Mirjam was er ook en liet met haar camera een leuke groepsfoto maken, ik heb 'm even geleend en ook onderin in mijn blogbericht gezet.

We hadden allemaal van te voren een leuk papierblokje uit de webshop gekozen, met als voordeel dat ik thuis al bijpassende washitape kon uitzoeken en meenemen. Want ja, wat zou je zonder moeten hé? ;-) En heel gek, niemand was verbaasd dat ik ze bij mij had, haha.


Van 10:30 - 16:45 waren we aan het plakken, snijden, stansen en gaatjes maken. Deze keer heb ik wel alles afgekregen (de vorige keer was ik vooral aan het kijken wat de anderen deden en bleef er een berg huiswerk over!), ik hoop deze dagen bij de deelnemers op hun blog te zien wat hun eindresultaat is geworden... want aan gluren ben ik niet toegekomen.

Eerst alle kaartjes beplakken aan de voor- en achterzijde:


Toen alle maanden, dagen en cijfers stansen en opplakken:


Met als eindresultaat een jaarkalender die voor ááááltijd mee gaat en die iedere dag een verrassende combinatie aan papiertjes geeft:





En op het eind nog een leuke foto van ons allemaal!


Bedankt voor de leuke dag dames! Wil jij ook een leuke workshop volgen, kijk dan even op de website van Bij Oma Dee voor het actuele aanbod: HIER. Dan heb je zeker weten een gezellige dag én een mooie creatief resultaat. En misschien tref je net als ik wel een bekende blogger, leuk!

Blogberichtje over deze dag van:
- mijn moeder (links op de foto): KLIK.
- Mirjam (midden op de foto in zwart/witte outfit): KLIK.
 - Mariken (roze sjaal): KLIK.

15 opmerkingen:

  1. Wauw ! Dat moet een ontzettend gezellige dag zijn geweest . Ik had het al door dat jullie moeder en dochter zijn en dat vind ik zo tof dat jullie zulke dingen samen doen . En ook de andere bekenden erbij ! Super !
    Leuke kalender trouwens !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartstikke leuke kalender heb je gemaakt, en het is ook echt een kalender die bij je past. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om samen met je moeder zo iets te doen! En ook leuk dat je andere bloggers ontmoet :). Ik vind het eindresultaat prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was erg gezellig en de verre rit absoluut waard. Mariken vertelde op de heenweg dat ze had gelezen dat 'Maria' zou komen, toen had ik al door dat jullie samen zouden komen, leuk! Jouw kalender is gaaf geworden en wat clever om tussentijds nog wat foto's te maken, heb ik de tijd niet voor genomen.... In het voorjaar gaan we zeker nog een keertje, dan hopen Nelly en Annelies ook mee te gaan. Op de terugreis hadden we nog een omleiding, dus het was een lange dag. Maar superleuk om jullie 'live' gezien en gesproken te hebben en wie weet treffen we elkaar weer eens ergens. Ik ga (ergens) deze week mijn kalender posten, hoor! ;-)
    Brabantse groetjes, Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk!! Dat was dus een dag hard werken en genieten en met een mooi resultaat naar huis gaan. Wij konden deze datum niet, maar hopen binnenkort ook weer een keer de reis te maken. Altijd gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke workshop! Prachtig eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke post! En de foto is ook geslaagd, net als je kalender. Fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die ziet er super leuk uit, gezellig hoor! Gaaf resultaat ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De rit naar Bij Oma Dee is een verre, maar altijd meer dan de moeite waard! Het ziet er super gezellig uit en wat is je kalender gaaf geworden! Komisch dat je zelfs je eigen tapejes mee had genomen, maar ook wel weer heel logisch natuurlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, zo jammer dat ik achteraf niet kon komen. Ik had mij verheugd op deze dag...
    Wel heel leuk om een uitgebreid (foto)bericht van jouw/jullie dag hier te mogen lezen. Je hebt een leuke paperpad uitgezocht, passend bij jouw keuze ook je eigen tapejes. Enig!

    Wie weet lukt het ooit om samen te zitten aan de grote tafel in de gezellige winkel van Miranda!
    Ik begrijp dat Helga ook jammer genoeg ook niet kon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vroeg nog naar jou inderdaad, jammer dat het niet lukte om te komen. Ja, Helga was ook verhinderd helaas. Volgend jaar hopelijk weer een kans, het moet toch lukken elkaar een keer te treffen en gezellig samen te knutselen?! :-)

      Verwijderen
  11. Wat een gave kalender! Super leuke workshop heb je gedaan!
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke kalender heb je gemaakt op de workshop, grappig dat je je washi tape had meegenomen. Zo leuk om je verslag te lezen en gezellig dat je elkaar als bloggers daar dan tegenkomt.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk, die kalender!! En de workshop ziet er heel gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo leuk om jou lekker met je tapejes in de weer te zien. Je kalender is daardoor nog persoonlijker hihi. Vond het wederom supergezellig dat jullie er waren. Groetjes, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!