dinsdag 27 mei 2014

Scraplings

Ramona en Conny, welkom als volger op mijn blog!

Ze piepen steeds meer tevoorschijn, de super schattige lieve diertjes van Eline Pellinkhof. Ik vind ze enig! Wat ook al een poosje steeds meer tevoorschijn piept, zijn scraplings. Ik vind het wel grappig dat tegenwoordig alles een mooie naam heeft (al blijft 'liften' voor 'namaken' de allermooiste!). Een scrapling is het restje papier dat overblijft als je uit een vel A4-papier een vierkante kaart snijdt. Het restje van ongeveer 7 bij 30 dubbelvouwen et voila, een scrapling!


 Ik kreeg van mijn moeder het konijntje. Te cute! Ik wist meteen dat daar babycreaties van zouden komen. En laat ik nou net een zwangerschapskaart en een babykaart nodig hebben! Om twee ouders te feliciteren met hun eerste zwangerschap, maakte ik deze zwangerschaps-scrapling:



En om Vera te feliciteren met de geboorte van kleine meid Fiep, maakte ik een horizontale variant. Herkennen jullie de wolkjes waar de letters in staan? Dat is eigenlijk het pluizige staartje van het konijn!



Hier nog alle twee de scraplings samen:


Gebruikte materialen:
- Papier: Eline Pellinkhof (Hello Sweet Baby en oudere lijn)
- Konijn: Eline Pellinkhof (Col1354 Bunny)
- Tekst: Eline Pellinkhof (Eline teksten) / Marianne Design ( CS0892 Lief meisje)
- Tekst 'op komst': Alfabet Artemio
- Letters: Nellie Snellen

22 opmerkingen:

  1. Oh, wat leuk zeg! En die wolkjes, echt supertof gedaan! Helemaal top zeg!
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een scheetjes ! heel erg mooi
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heey miranda,

    dat zijn 2 prachtige scraplings geworden!!! heel lief dat konijntje.

    groetjes femke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaah wat zijn ze leuk! super schattig met de lieve konijntjes.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooohhhh, wat zijn ze lief 😍🐰
    Groetjes, Natascha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatjes! Ben zelf dol op scraplings (labels) om zo mijn restjes op te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hartstikke bedankt voor je lieve kaartje! Hij valt lekker op tussen alle gekochte kaarten die we hebben gekregen. Er is niks leukers dan handmade kaartjes. In dit konijntje is enig. Ik heb hem ook, maar nog niet gebruikt. Ook maar eens doen, denk ik. Je kaart voor Vera is ook prachtig! Grappig dat je het staartje als wolk hebt gebruikt.

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat enig dit konijntje! Grappig dat je het staartje weer als wolkje kunt gebruiken. En wat die woorden betreft heb je gelijk ;) Ik ben maar wat blij met de term 'liften' :)
    Fijne dag, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Miranda,
    wat een lieve kaartjes heb je weer gemaakt.
    Het konijn is cute en leuk gevonden de letters in het staartje...
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi, wat een lieve kaartjes zeg! Heel leuk gedaan! Groetjes, Miranda v.d.W.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig! Wat lief en schattig! Die wolkjes zijn ook leuk bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh, wat een schattige kaarten! Lief is dat konijntje en zo leuk bedacht om het staartje als wolkjes te gebruiken. Heeeel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg bedankt voor je reacties op me beachhouse. Jij maakt ook erg leuke dingen en vind het altijd gezellig even een bezoekje te nemen aan je blog. Wat zij de scraplings leuk geworden en de konijntjes zo schattig. Heb met de mal in me handen gestaan en weer terug gelegd maar nu ben ik toch overstag :)

    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jaaaa echt te schattig je kaartjes :-)
    En die voor fiep is zo lief!
    NogmaaLs dankjewel :-d

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als eigenaar van 4 konijnen vind ik dit natuurlijk helemaal geweldig! ik heb de mal zelf ook maar heb hem nog niet gebruikt, tijdgebrek!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een super leuke kaarten zijn dit geworden!
    Groeten Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Supermooie kaartjes!!! Ik heb bijna ook alle diertjes gekocht omdat ze zo mooi zijn. Jij laat ze echt heel mooi tot hun recht komen.

    Fijne zondag,

    Lins ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Loop weer eens achter met blogs lezen, vandaar nu pas een reactie. Het is echt een supercute kaartje!! Zo toch eens even spieken voor de stans... ;)

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!