zaterdag 10 december 2016

Sinterklaas - Cadeautje voor collega's

Op 5 december verraste ik mijn collega's met een klein presentje. Vrijdag na mijn werkdag zette ik een presentje voor ze klaar in de kast, zodat zij die maandagochtend zouden vinden. Ik werk op de maandagen niet, maar zou iets later wel aanwezig zijn om het Sinterklaas mee te vieren.



Omdat op onze groep altijd een tekort aan mokken is, besloot ik op een eenvoudige manier wat mokken in een gezellige kleur te voorzien van onze namen. Gewoon, met een permanente marker. Geen idee of het blijft zitten, maar het gaat vooral om het idee. Natuurlijk ging er wat snoepgoed in de beker. En ik liep zomaar tegen een marsepeinen kikker aan, en laat Kikker nou net de naam van de groep zijn waar ik werk! Ik houd van dit soort toevalligheden, deze kikkers gingen dus gauw in mijn winkelmandje om het geheel compleet te maken.


Ik verpakte de mokken in doorzichtige folie en natuurlijk kreeg iedere collega er een persoonlijke boodschap van Sinterklaas er bij! En volg je mij al een jaar, dan weet je dat ik vorig jaar een héééle hoop Sinterklaas-stafjes kocht. Die kwamen nu ook weer goed van pas als finishing touch. Daar heb ik alleen weer geen foto van gemaakt. Toevallig kregen wij een aantal dagen nadat ik deze mokken thuis had gemaakt ook gepersonaliseerde glazen van een jarig kindje op onze groep, heb ik dat! Nu hebben mijn collega's en ik zowel op werk als thuis een persoonlijke variant, mijn mokken met snoep ging bij iedereen mee naar huis. :-)

Het Sint-feestje op mijn werk was heel geslaagd, ik kreeg een leuk gedicht en washitape van mijn collega's! Zij zijn ook goed op de hoogte. ;-) Thuis heb ik 3 december Sinterklaas gevierd, we waren met zeven volwassenen en er waren héél veel cadeaus en bijna net zoveel gedichten. Té leuk! Ik ben blijkbaar heel lief geweest, want ik ontving veel cadeautjes. Hier een fotootje van de knutsel gerelateerde pakketjes die ik mocht ontvangen. (Sinterklaas had nog even geshopt bij Scrobby, deze leuke online webshop gaat er helaas mee stoppen)



Doei allerleukste-feestdag-van-het-jaar! Tot volgend jaar!

14 opmerkingen:

  1. Wauw...dat ziet er leuk uit, Miranda. Gave mokken heb je zo gemaakt.
    En veel plezier met je Sintcadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een leuk kado Miranda. Ik vind het lettertype erg leuk uitkomen op deze bekers en ook erg grappig om de eerste letter zo groot te doen.
    En wat ben je verwend door de sint.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig idee Miranda om dat voor je collega's te doen!
    Je hebt leuke spulletjes gekregen van Sinterklaas.....dat wordt weer knutselen!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk leuk leuk! Gaaf ook je mokken, hopelijk blijft de tekst erop zitten! Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele gave mokken! Ik vind het een supercadeau Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf gemaakt, superleuk idee! En je bent goed verwend door Sint en Co, leuke spulletjes waar jij wel raad mee weet :)
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er erg leuk uit, je collega's boffen maar! Denk alleen niet dat de tekst blijft zitten, maar het gaat tenslotte om het idee en de mok kunnen ze blijven gebruiken. Veel plezier met je Sint pakket!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super post! Zo leuk die verwennerijtjes van jou en voor jou! Morgen ben ik er met een sticky kerst sunday. Tot dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee! En je bent goed verwend door Sint.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die mokken zijn leuk! Mooi geschreven ook. Hopelijk blijft de tekst goed zitten. Je bent goed verwend door de Sint met allerlei knutselspullen. Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik had ze al gezien via Intsagram, TE LEUK!!!!!!
    Misschien kun je ze nog een s maken met "porselein stiften", dat blijft zeker zitten!
    Hihi, ik moest wel lachen om je opmerking, glazen, met naam, heb ik dat......hihi.
    Dat zou ook wat voor mij zijn, maar oke, thuis zo'n leuke mok is toch ook goed?
    Je hebt er dit jaar weer heerlijk van genoten, zo leuk om mee te lezen en van je kadootje kunnen wij weer weeeeeeken via je blog meegenieten.
    Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was ook eigenlijk de bedoeling het met porselein stiften te doen, maar die kon ik niet vinden in de tijd dat ik ze nodig had helaas. Dus voor nu even zo, het is vooral voor de leuk. Met een sponsje gaat de tekst er vast snel af... maar ja. Dan maar voor de sier, of gewoon na een paar keer gebruiken een leuke mok met alleen een kleurtje zonder print hihi.

      Verwijderen

  12. Wat heb je dat gaaf gemaakt ☺
    Een fijne en gezellige (knutsel) zondag
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel-Hert-rendier-ree}

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof gedaan! Gaaf met zo'n grote letter en daarnaast de rest van de naam. Je kunt weer af gaan tellen naar volgend jaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!