zondag 7 december 2014

Klein Sinterklaas presentje

Bedankt voor jullie reacties op mijn Sinterklaas gedicht, fijn om te lezen dat veel van jullie het persoonlijke van Bloggen ook nog steeds zo waarderen (andere zaten wij hier ook niet meer natuurlijk, maar jullie snappen vast wat ik bedoel)!

't heerlijke avondje is weer voorbij, jammer! Ik ben dol op het Sinterklaasfeest (uiteraard zonder al het gedoe rondom de pieten) en ik kijk er elk jaar weer naar uit. Gisteravond heb ik het met mijn gezin en aanhang gevierd. Het was een heerlijk avondje met heel veel cadeaus en bijna net zoveel gedichten, zo leuk!

Afgelopen vrijdag vierde ik het al op mijn werk (kinderdagcentrum voor kinderen met een verstandelijke/lichamelijke beperking), dat was ook al zo leuk! Omdat Sinterklaas bij ons op de groep kwam en een cadeautje meenam voor de kinderen, had ik stiekem ook wat voor mijn collega's in de zak gestopt. Als Sint-liefhebber, heb ik uiteraard deze geweldig leuke stempelset in mijn bezig waar ik mee aan de slag ging:



En kennen jullie de lekkere appel- en perensap van Olmenhorst? Niet goedkoop, maar echt verrukkelijk. Soms koop ik een flesje en omdat ik weet dat ik het flesje recycle, vind ik 't dan wel weer waard. Kijk, om deze geinige varianten gaat het:


Met de stempels maakte ik wat labels, met inspiratie van Elly van 't Scrap Ateljeetje



En toen vulde ik de vier flesjes met kruidnoten. De helft van de nootjes wilde niet door de opening, die bleek toch wat krapper dan verwacht. Gelukkig floepte de andere helft er wel moeiteloos door, maar ze er weer soepel uithalen wordt wellicht weer een uitdaging.. (sorry Janice, Elsbeth en Leanne!). Een smal tapeje rondom het dopje en op een strook kraftpapier stempelde ik een hele bups leuke Sint-stempels.



Uiteraard pakte ik het geheel nog in, een presentje van de Sint moet natuurlijk wel een verrassing blijven totdat je het hebt uitgepakt!


Ik vind het een geinig kleinigheidje, mijn collega's konden het zeker waarderen!

25 opmerkingen:

  1. Wat een lieve cadeautjes, ik snap heel goed dat je collega's dat waardeerden. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je toch weer 'heerlijk' attent!! Dat zullen je collega's vast waarderen.
    Ze zijn ook zo leuk ingepakt.......eigenlijk zonde om uit te pakken.
    Fijne zondag, groet Mary

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze namen het inpakpapier en de labels zelfs ook mee naar huis, hihi.

      Verwijderen
  3. Dat ziet er gezellig uit. Miranda. Kan me voorstellen dat je collega's het wisten te waarderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat heb je weer mooi voor elkaar ! helemaal toppie, leuke kleurencombo. en de koekjes, wel ja, wie wat wil, moet er dan maar een beetje moeite voor doen, dat is ook een beetje een uitdaging, nietwaar hahahaha =)
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er echt onwijs leuk uit !!
    Creatief hoor!
    Liefs Daniëlle

    ( thofhuisje.blogspot.nl )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik volg je blog met belangstelling en leuk om te lezen dat je ook zo'n Sinterklaasfan bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een superleuk idee de pepernootjes in een flesje! Enig, zowel het cadeautje als de verpakking!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ken de sapjes niet, maar zien er lekker uit! Waar koop je die?
    En die stempels... Die MOET ik hebben!
    Ook een Sinterklaas-fan hier ;)
    Groetjes Manouk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn echt heerlijk! Ze zijn hier in Voorhout o.a. in de PLUS te koop, hier is een overzicht van de verkooppunten: http://www.olmenhorst.nl/de-winkel/verkooppunten.html. Hihi, leuk dat jij ook zo een Sinterklaas-fan bent. De stempels zijn dan zeker een must-have. Groetjes, Miranda

      Verwijderen
  9. Wat attent van je en wat zien je flesjes er gaaf uit! De verpakking is top!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Miranda,
    Zo grappig te lezen dat jij ook zo gek bent op Sinterklaas en de pakjesavond. Hier zit er nog zo een. Met het hele gezin bij elkaar, genieten van surprises en gedichte en persoonlijke cadeautjes....
    Wat heb je dit weer geweldig leuk gedaan! Zo'n lief cadeautje voor je collega's.
    En je gedicht heb ik ook nog even gelezen. Ik vind bloggen echt veel leuker dan FB. De vind-ik-leuk knop is heel snel ingedrukt, een reactie is veel leuker.
    Ik blijf lekker bloggen. Wel maak ik in drukke tijden keuzes bij wie ik wel een reactie achterlaat en bij wie niet. Mensen die zelf trouw zijn in het achterlaten van reacties gaan voor.
    Het kost nu eenmaal veel tijd.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi GerJanne, leuk dat jij ook zo een fan bent! Nog maar 363 nachtjes slapen. ;-) Leuk dat ook jij Bloggen trouw blijft, jij bent aardig fanatiek in het achterlaten van reacties dus ik snap dat je dan wel keuzes moet maken. Prima toch! Het moet ook vooral niet als een verplichting voelen, maar als een leuk extraatje om elkaar te laten weten dat je iets hebt gezien dat je inspireert of mooi vindt. :) Groetjes, Miranda

      Verwijderen
  11. Ziet er heel erg leuk uit zo, dat zullen ze vast leuk hebben gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Opnieuw, soms doet de I Pad niet wat ik wil, grrrrrr.
    Wat ontzettend leuk en natuurlijk kunnen ze dat waarderen.
    Ik hou er ook zo van om zelf kadootjes te maken.
    Deze is echt leuk, met die flesjes kun je idd een hele hoop doen.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super leuk gedaan zo! Origineel en leuk om te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb net even je gedicht doorgelezen. Zelf heb ik geen FB, alleen maar een blog. Wat persoonlijker is dan even vlug op een knopje te klikken. Moet wel zeggen dat de laatste tijd mij gewoon de tijd ontbreekt om dagelijks te bloggen.

    De flesje zijn geweldig leuk!! Gaaf idee is dit weer en wat ziet het er feestelijk uit!! Toch een kadootje om dit te krijgen.

    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik had het al even op Facebook laten weten, maar ik vind je creaties eccht super leuk! Juist een uitdaging voor je collega's om die pepernootjes eruit te krijgen. Gaat zo'n cadeautje lekker lang mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een ontzettend leuk presentje, die houd ik erin..
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig deze flesjes gevuld met kruidnoten! Ingepakt ziet het er helemaal prachtig uit. Leuk en lief gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ow wat n schatjes van flesjes zijn het !en zo leuk en verzorgd ingepakt,die collegaas van jou boffen zeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ontzettend leuke kadootjes! Laat ze maar peuteren, kunnen ze des te langer van je creatie genieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk is dit geworden!!!! En natuurlijk helemaal leuk dat mijn labels "model" hebben gestaan! Je collega's boffen met zo'n attente en creatieve collega!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohw, wauwie!!! Over creatief gesproken.
    Dit wel je weer ff geweldig gaaf gemaakt zeg.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!