zaterdag 7 september 2013

Rozenstempel

Pauline, welkom als volger op mijn blog!

Veel van mijn kaarten op mijn blog, zullen jullie herkennen als "Miranda-kaarten". Vandaag twee kaarten die daar niet helemaal binnen vallen, omdat ik iets heel anders ben gaan proberen. Een tijdje terug experimenteerde ik al met stempel-kaarten en daar ging ik voor deze kaarten weer eens mee verder. Op de knutselbeurs waar ik pas was, werd ik direct verliefd op een prachtige stempel met rozen. Ik ben niet zo heel dol op hele grote stempels, omdat een goed stempelresultaat vaak net even lastiger is (lees: net even te weinig inkt of te weinig druk op een bepaalde plek uitoefenen). Voor deze stempel maakte ik echter maar al te graag een uitzondering. Het ging een aantal keer mis (bah...), maar ach, ik stempelde gewoon verder op de andere zijde van de mislukte kaart en sneed een goed gelukte stempel vervolgens gewoon uit om verhoogd op een nieuwe kaart te plakken. Soms zijn foutjes zo erg nog niet. :)

De eerste kaart is mijn favoriet en helemaal de reden waarvoor ik de stempel kocht, de stempel is zo mooi met fijne lijntjes. Ik gebruikte een (voor mij) nieuwe manier om de stempel van kleur te voorzien: ik kleurde met mijn Distress Markers direct op de stempel, voorzag hem van een heel charmant briesje (lees: een oncharmante hijg uit mijn mond ;-) ) omdat de inkt daar op reageert en vloeibaar wordt en toen stempelde ik hem op papier.


Ik vind het resultaat zo mooi, dat ik de kaart eigenlijk voor mezelf wilde houden (stom hé, maar misschien herkennen jullie dit wel als iets erg bevalt wat je hebt gemaakt). Maar ja, daar hebben zowel de kaart als ik niet heel veel aan dus ik besloot hem aan mijn moeder te geven die momenteel in de lappenmand zit. 

Ik wilde dit nog eens proberen, maar dan voor een sterkte kaart. Op meerdere blogs heb ik de afgelopen tijd gezien dat een sterkte/condoleance kaart echt niet alleen maar zwart/grijs/wit hoeft te zijn, maar ook best wel wat kleur mag krijgen. Dus ik ging aan de slag met de prachtige kleur van Stazon, uit het leuke nieuwe - stapelbare doosje. 


De tekst wilde ik eigenlijk over de rozenstelen laten lopen, maar dat gaf geen mooi en duidelijk resultaat. Dus toen kwam 'ie langs het randje. 


Wat vinden jullie van deze "andere" Miranda-kaart?

Gebruikte materialen:
- Distress Markers
- Rozen: Stampendous
- Tekst: Joy!Crafts

21 opmerkingen:

  1. Mooi clean en simpel, meer heeft deze stempel niet nodig toch?

    Fijn weekend, groetjes,
    Marit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die stempel is zeker heel erg mooi en de manier hoe jij
    hem gebruikt hebt is super, prachtige kaarten ☺

    Een gezellig (knutsel)weekend gewenst ☺
    Lieve grtjsss Erica xox
    heidebloempjuh.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de eerste wel heel erg ooi geworden! Ik ben ook pas aan het experimenteren met stempels, en het is totaal anders, je herkent je eigen stijl er nog niet in. De tweede is rustiger, ik gebruik voor condoleance kaarten ook vaker bruintinten met stempelen. Je tip van de markers is wel een hele goeie. Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor zijn ook prachtige stempels ga zo door zou ik zeggen. Leuk he al dat experimenteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi,vind idd de bovenste ook heel erg gaaf geworden en ik wil zelf ook altijd mijn mooiste kaarten houden hoor. Liefs sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaartjes, inderdaad wat anders maar wel super !!!

    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad een prachtige stempel, ik snap waarom je ervoor gevallen bent. De eerste kaart vind ik prachtig de tweede wat minder, misschien dat het mooier was geweest om de blauwe stempel af te drukken op een lichtblauwe kaart, dan was het wat minder hard geweest.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is zeker een erg mooie stempel, ik kan me voorstellen dat je ervoor viel! Hij komt ook prachtig uit op deze CAS kaartjes, gaaf hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En ik was de gelukkige van die mooi eerste kaart. Hij krijgt een eren plekje in de knutselkamer. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supermooi gedaan Miranda, top weer.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind ze super leuk geworden. Je hebt zo je eigen ideeen en stijl die lekker verfrissend en anders is. Lekker doorgaan Miranda, je creaties zijn een feest om te zien.

    Groetjes marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Iets helemaal anders Miranda, maar het is idd een heel mooie stempel en vooral het eerste kaartje met die twee kleuren vind ik erg mooi!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Martine, inderdaad even heel iets anders. Maar daarom zeker niet minder mooi. Ondanks dat iedereen de eerste mooier vind ben ik eigenwijs en vind de tweede ook prachtig. Mooie helder blauwe kleur.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Miranda! Wat een mooie stempel inderdaad! Tof dat je ook eens wat anders probeert! Je eerste kaart vind ik echt helemaal geslaagd met die kleurtjes zo!! Grotere stempels zijn inderdaad wat 'tricky' maar het is bij jou helemaal goed gekomen! Leuk gemaakt!
    Groetjes
    **Evi**

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Miranda, ik vind dat je heel mooi werk hebt afgeleverd, supermooi en toch strak, de stempel is echt prachtig, ik begrijp helemaal dat je er voor bent gevallen, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beide heel mooi!! Mooie stempel!
    Het 'probleem' van ergens geen afstand van kunnen doen is heeeel herkenbaar haha.

    Groetjes Paulien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig!
    Ik vind deze Miranda kaarten ook erg mooi.....en over dat zelf willen houden....ik heb dat ook ,en mijn oplossing is....de kaart namaken,en dan de eerste kaart het orgineel zal ik maar zeggen ,in mijn inspiratiedoos...en de andere opsturen of in mijn voorraad doos,hier gaan vaak veel kaarten uit ook om kado te geven,dus ik heb er veel nodig.
    die inspiratie doos is zo leuk,mijn 1e kaarten zitten er ook in,en ik krijg zo vaak nieuwe ideen als ik in de doos kijk....
    Jij hebt je blog om dingen terug te zien,maar dat heb ik niet ook geen foto's.....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik las je stukje over grote stempels en te weinig inkt/of geen druk genoeg, misschien helpt het als je onder het papier waar je op stempelt bv een oude muismat legt? Dan bedoel ik wel die dunnere muismat. Misschien heb je er ook wel iets onder?
    De kaart vind ik erg mooi! Je hebt een prachtige stempel gekocht, denk dat je daar heel veel plezier van zult hebben! Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind deze kaarten ook heel mooi, Miranda! Zeker enkel stempels geven vaak een chique effect. Daarom spreekt mij Stampin' Up ook aan.
    Soms is dat zelfs nog moeilijker dan design papier en stansen te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!